Dag 10, dins 15-8-17, verplaatsen naar Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 10, dins 15-8-17, verplaatsen naar Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 10, dins 15-8-17, verplaatsen naar Penang

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

14 Augustus 2017 | Maleisië, George Town

Vanmorgen waren we al rond 8:30 uur wakker na een wat betere nacht voor mij.
Op het gemak gaan ontbijten en klaarmaken voor de rit naar Penang.
Het is een tocht van 250km en zou zo'n 4 uur in beslag nemen, dat zegt dus wat over de wegen vrees ik.
Rond 10:00 uur zijn we vertrokken, in de regen en de kou. Nog steeds 23 graden hoor, maar gevoelsmatig is dat koud.
Het weer hier in Cameron Highlands viel ons wat tegen. Het grappige was wel dat zodra we ons dorpje uitkwamen steeds de zon scheen, zowel gisteren toen we naar Mossy Forest gingen als toen we vandaag vertrokken.
De omgeving is hier wel mooi zo tussen de bergen in.
De gebouwen doen eerder Zwitsers aan dan Oosters. Net alsof je op wintersport bent.
Ons hotel "Heritage" is een enorm gebouw, maar lijkt maar half gebruikt te worden.

Het eerste stuk van de rit was een hele mooie weg door de bergen, in het begin kwamen we nog wel wat dorpjes tegen, maar daarna was. Er niets meer.
Ja er stonden wat kraampjes langs de weg waar de bevolking drinken en eten verkocht. Maar de meeste waren vervallen en verlaten. Je kunt je niet voorstellen dat mensen hier stoppen om iets te kopen. Het is een weg waar behoorlijk hard wordt gereden en er zijn geen parkeerplaatsen bij de kraampjes. Ze staan vaan gewoon in de berm.
Na een rit van een dik uur hebben we even gestopt voordat we de autoweg opgingen.
De uitzichten onderweg waren erg mooi, bergen en dalen, diverse soorten bomen en planten.
Op de autoweg schoot het lekker op. Wel een raar beeld hoor, hier was het meestal 2-baans, maar ze maken er zelf geregeld 3-baans van. Ook de brommers rijden hier langs de snelweg op de wat wij vluchtstrook zouden noemen.
Na de autosnelweg kwamen we bij de brug naar het eiland. Dit is een 12 km lange brug die het eiland met het vaste land verbindt.
Onderweg hebben we nog tol moeten betalen. Rare bedoeling als je het niet snapt. Bij het eerst poortje moesten we een soort van pasje kopen, daarna mochten we doorrijden , aan het einde van de tol moesten we het pasje scannen en weer betalen. Achteraf bleek dat je dit pasje kunt uploaden en er dus geld op kunt zetten, dit is dan natuurlijk weer een goed systeem als je het snapt. In totaal hebben we 18 MR moeten betalen. Nog geen 4€ en het was een flink stuk.

In Georgetown was het een chaos. Overal kronkelde de auto's, vrachtauto's en brommers door elkaar, we kwamen ogen te kort om alles in de gaten te houden en dan ook nog de goede route te vinden. Gelukkig leidde de navigatie ons er goed door en vonden we het hotel zonder problemen.
Vlak voor het hotel nog even getankt. Iets van 65RM voor een liter of 27. Dat zijn nog eens leuke prijzen. Dan doet tanken niet zo veel pijn.

Bij het hotel ingecheckt. Het is een heel chique hotel met een groot zwembad en direct aan zee.
Ook de kamer is ruim en netjes.
Op de kamer ons omgekleed en naar het zwembad gegaan.
Het water is heerlijk en we hebben het bad bijna voor ons alleen.
Ook nog even op het strand gelopen, ook het zeewater is warm.

Rond een uur of 17:00 is de poolbar wat te drinken besteld en een paar porties saté voor ons drietjes. Deze waren ook weer overheerlijk.

Nog even bij het zwembad gelegen en gezwommen. Na het douchen werden we rond 19:30 met een shuttlebus naar de nightmarkt gebracht. Dit was een ritje van zo'n 15 minuutjes, maar de vaart zat er behoorlijk in.
Het eerste wat we gedaan hebben is in een apotheek iets tegen de hoest halen. Gelukkig is mijn kennis nog niet helemaal weggezakt. Snel iets gevonden en de prijzen zijn hier zeer laag.

Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar wat te eten. Toen we uiteindelijk bij een tentje zaten en wilden bestellen bleken ze geen saté te hebben, terwijl Stijn en ik dit heel graag wilden hebben. De rest van de kaart sprak me niet zo aan.
Dus maar weer opgestaan. Nog bij een aantal tentjes gekeken, maar allemaal beetje erg vaag en er zaten nauwelijks mensen.
Uiteindelijk zijn we bij een restaurantje beland dat er wel gezellig uitzag. Hier hebben we dan ook weer lekker gegeten inclusief een toetje.

Na het eten besloten we terug naar het hotel te gaan met de openbare bus. We dachten dat we de nightmarkt gezien hadden en dat deze tegenviel. Echter bij de bushalte aangekomen, bleek hier de avondmarkt te zijn. Rijen lang met kraampjes. Toch maar besloten om naar het hotel te gaan. Ik was best wel moe en Stijn had ook weinig zin in kraampjes. De bus terug was weer een snel ritje. Ook deze reed weer met een behoorlijk tempo. We werden voor het hotel afgezet.
Hier hebben we nog een tijdje op het terras gezeten met een heel mooi uitzicht over het zwembad en de lampjes op de zee. Het was nog lekker warm. Rond een uur of 23:30 zijn we naar de kamer gegaan en ons bed in gegaan.

• 16 Augustus 2017 - 07:44

Petra:

Wat een verschillen steeds bij jullie zo doe je wel enorm veel indrukken op. Ik denk dat die kleine eetkraampjes de enige vorm van inkomsten is daar. Hier zou het gisteren op st. Marie heel warm worden, nou vergeet het maar het heeft best veel geregend en nog een paar klappen onweer erbij. Dus alle heilige missen die in de openlucht zouden plaatsvinden zijn niet door gegaan, jammer in Wolder is dat altijd op de apostelhoeve dus weer gemist dit jaar. Veel plezier nog groeten.

• 16 Augustus 2017 - 08:39

Riet:

Hoi fam,
    Heerlijk een mooi hotel,lekker weer,heerlijk eten.

Stuur ons een beetje zon.

Groetjes

• 16 Augustus 2017 - 09:15

Toos:

Hoi vakantiegangers
    Fijn dat jullie ritjes goed zijn verlopen. Knap Ronny en dat ook nog links. nu maar lekker genieten van de luxe en alle indrukken verwerken. laat jullie lekker verwennen en Stijn hoeveel sate heb je al op als ik vragen mag?
    Groetjes toos

• 16 Augustus 2017 - 10:51

Lex:

Hoi reizigers,
    Uitgebreide reis, hoor. Dat je dat allemaal aan kunt is een goed teken! Nog veel plezier.

• 16 Augustus 2017 - 12:27

Pap:

Hoi,
    Inmiddels heb je mijn emal al gelezen. Ja de Cameron highlands liggen hoog en dat heeft vaker consequenties voor het weer. Zwitserse uitzichten en hotels zijn natuurlijk ook erg mooi.
    Gelukkig heb je kunnen genieten van de rit en werden de wegen op tijd goed te berijden. Aziatische steden blijven vaak chaotisch mede door het grote aantal brommertjes en de manier waarop ze rijden. Blijft heel leuk om vanaf een terras te bekijken maar niet zo om daaraan deel te nemen. Wij hebben zelf nooit gereden in Bali Lombok en Thailand, mede omdat excursies met privéwagen en chauffeur erg goedkoop zijn. en dan kan iedereen rondkijken. Fijn dat jullie een mooi hotel hebben waar je volledig kunt relaxen. zo moet je ook je vakantie eindigen, maar gelukkig heb je nog genoeg dagen daarvoor. Dus ook genoeg tijd om de nightmarket te bezoeken. Dat is altijd leuk om mensen en etenswaren te bekijken en uitproberen.Ook fijn dat je 's avonds later nog lekker bij je hotel kunt zitten met leuk uitzicht. Genieten!
    hoe gaat het met de foto's van Stijn onder water. Erg benieuwd. Zien ze mooi gekleurde vissen of moeten ze met een boot mee om bij een goede plek te komen?