Dag 14, zat 19-8-17, op naar het paradijs - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 14, zat 19-8-17, op naar het paradijs - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 14, zat 19-8-17, op naar het paradijs

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

19 Augustus 2017 | Maleisië, Kota Bharu

Dag 14, zat, 19-8-17, op naar het paradijs.

Van,legen zijn we al om 7:30 opgestaan. We waren al vroeger wakker door het kabaal van de brommers en auto's die op de weg achter ons huisje langs racen. Dit is het enige nadeel van deze plek.

Nadat we de koffers hadden ingepakt zijn we gaan ontbijten.
Stijn was al snel klaar omdat hij gek werd van de vliegen en ik kan hem geen ongelijk geven.
Tijdens het ontbijt hebben we ook nog een grote varaan voorbij zien zwemmen in de rivier. Het was echt wel een grote. Leek bijna op een krokodil.

Na het ontbijt de koffers de auto in, uitchecken en weg.
Ik moest 179 MR betalen, voor 2 x diner voor ons drietjes bij de buurvrouw, een aantal ijsjes en een aantal flesjes drinken.
Onderweg nog flink gelachen tijdens het tanken. Ronny wilde tanken, maar er stond een pinautomaat bij. Hij wilde weten of hij ook contant kon betalen. Bij de kassa begrepen ze hem niet, 2 meisjes van de poetsploeg kwamen met hem mee naar de auto, maar zij snapten er nog minder van. Uiteindelijk werden we geholpen door een local die wel wat Engels sprak. De 2 meisjes hadden de slappe lach. Grappig zo'n taalbarriere.

De weg naar de Ferry verliep soepel. Toen we eigenlijk aan het rondkijken waren waar we naar toe moesten in Kuala Besut werden we al opgevangen door een man op een scooter. Hij zei ons te volgen naar zijn kantoor. Eerst was ik wat wantrouwig, je wordt zo van de straat geplukt met je auto, maar het klopte allemaal netjes. In het kantoortje werd voor ons gebeld naar het autoverhuurbedrijf. Hiervan kwam iemand om de auto op te halen. Ronny moest achter hem aan rijden en werd daarna netjes door de man terug gebracht, achterop de scooter. Gelukkig geen gedoe en alles was in orde,
Toen hij terug was moesten we mee komen naar de boot. Deze lag al op ons te wachten schijnbaar. Hier moesten we nog tickets kopen, omdat de Perhentians natuurparken zijn. Maar dat wisten we al van te voren.
We werden in een bootje gezet met nog 9 anderen.
En toen begon een heftig ritje naar ons resort. Wat een geklots op die golven, met slagen die je echt in je rug voelde. Het was wel stoer en ging enorm hard.
Stijn had de grootste lol. Hij had heimwee naar zijn scooter.

Bij het eiland aangekomen werd iedereen bij de pier van zijn hotel afgezet. Wij zouden nog een stuk met de koffers door het zand moeten, maar dat zou nooit lukken. Ik ben dus maar met Stijn naar de receptie gelopen om hulp te vragen. Er heeft toen iemand Ronny en de koffers opgehaald met weer een kleiner bootje en vlak voor het resort afgezet.
Het inchecken had ik intussen al gedaan. We kregen, zoals gevraagd, een huisje vlakbij de receptie en het strand. Er lagen ook een aantal huisjes tegen de berg op. Dat zou me niet lukken.
Het is een grappig, niet al te groot huisje. Wel prima in orde. Alleen de douche is wat erg klein. Als je doucht is alles daar kletsnat. De wc dus ook.

De spullen een plekje gegeven, badkleding aan en naar het strand.
Het zeewater was heerlijk warm, heeeeeel helder en vol mooie vissen. Ze zwemmen gewoon over je voeten en zijn niet bang voor je.
Wel moet je hier waterschoenen aan door het koraal dat overal ligt en de rotsen.
Een tijdje heerlijk liggen kijken naar de vissen in het water en ook nog op een andere plek in het water geweest. Hier zwommen nog meer soorten vissen.

Vervolgens bij het hotel geluncht, smaakte weer goed.

Na de lunch zijn we naar het strand van de buren een stukje verderop gelopen. Dit was echt een zandstrand en hier waren geen rotsen of koraal. Hier hebben we een hele tijd in het water gelegen. De mannen zijn nog een stuk naar een ponton gezwommen.

Nadat we hier een hele tijd hebben doorgebracht nog even naar de vissen tussen de rotsen gaan kijken. Je ziet steeds weer andere soorten voorbij zwemmen. Echt super. En dat op nog geen meter van het strand.
Ik hoop morgen een paar mooie foto's te kunnen maken.

Ik ben nog bij de receptie gaan vragen of er nog een family suite vrij is. Deze is vrij vanaf morgen. Morgen verhuizen we dus naar een huisje 3 deuren verder. De man van de receptie heeft ons deze laten zien en voor een kleine bijbetaling is dit zeker de moeite waard. Het huisje wat we nu hebben is ook goed, maar dit is gewoon even luxe. Veel groter, grote douche/badkamer en een keukentje. En wat ik vooral prettig vind een terras met ligbedden. Kan ik 's middags even plat.

Nadat we ons gedoucht hadden hebben we even op bed gelegen, Stijn op zijn iPad getokkeld, Ronny wat gedoezeld en ik mijn blog bijgewerkt.

We hebben vanavond weer in ons resort gegeten. Direct aan het strand. De vleermuizen vlogen over en om ons heen. Ik wilde iets drinken uit een rietje, terwijl ik me naar voren boog knalde er een vleermuis tegen me aan, dat was wel even schrikken. Gelukkig doen ze niets en zijn ze banger voor ons dan wij voor hun.. ( denk ik).
Ook zitten er hier veel eekhoorntjes die uit je hand eten. Zo lief om te zien.
Ronny had zich een pizza besteld, Stijn spaghetti en ik had rijst met scampis en chilipepers besteld, maar ik kreeg gebakken inktvis en chilipepers. Smaakte allemaal even lekker. Wat wel vervelend was en het lijkt wel traditie te worden is dat ze ook,hier weer het eten van iemand vergeten. Dit keer was ik aan de beurt. Stijn en Ronny waren al een tijdje klaar toen ik het pas kreeg nadat we gevraagd hadden waar het bleef.
Ook hadden ze een aantal dingen niet zoals saté, spaghetti met Aziatische kruiden en ijs.

Na het eten hebben we hier op het terras nog een potje Ludo gedaan. Dit jaar is het gelukkig niet alleen maar Stijn die wint, maar winnen wij ook geregeld.

Na Ludo hebben we nog een stukje over het strand gewandeld richting de pier waar we vanmorgen afgezet werden. Hier liggen ook nog leuke restaurantjes, dit wordt waarschijnlijk morgen onze lunchplek. Hier liggen ook de restaurants waar je evt bier kunt kopen. In ons resort krijg je namelijk geen bier of andere alcoholische dranken.

Na de wandeling zijn we terug naar ons huisje gegaan en daar nog een tijdje liggen lezen.
Het was vandaag een super dag. Morgen hopelijk weer zo'n dag.

• 21 Augustus 2017 - 13:33

Pap:

Hoi, vliegen en varanen, exotsch en vervelend. Auto terugbrengen goed afgelopen en gelukkig geen beschadiging en betalingen, die je via verzekering weer moet terugvragen. ik vind dat ook ieder jaar weer een minpuntje van een vakantie. Maar een auto is vaak niet te missen.
    Gelukkig kwamen jullie nu in het paradijs en konden jullie weer heerlijk zwemmen snorkelen en hopelijk duiken. ik heb ooit alleen maar in het zwembad duikles gekregen van Marcel vd brandweer. Zal zijn grapjes niet gauw vergeten(o.a. dichtdraaien luchtkraan). Hoop dat jullie hele aparte vissen kunnen spotten. Maar ook snorkelen is ontzettend leuk en soms spannend als je bv een murene ontdekt in en hol. Een upgrade zal best wel de moeite waard zijn geweest anders hadden jullie dat niet gedaan(tenzij aangeboden door hotel)
    En morgen natuurlijk weer zo'n heerlijke dag. Wij hebben vandaag ook zon en de komende dagen ook. Het wordt spannenas zaterdag mbt het weer voor familiedag.