Dag 3, din 8-8-17. Regen en op grote hoogte. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 3, din 8-8-17. Regen en op grote hoogte. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 3, din 8-8-17. Regen en op grote hoogte.

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

08 Augustus 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 3, dinsdag 8-8-17.

Helaas hebben we alle drie een slechte nacht achter de rug.

Bij mij begon het met een verwerking van de afgelopen dagen. Gelukkig was het goed onder controle te houden en duurde het maar kort. Ik heb Ronny dan ook niet hoeven wakker te maken.
We werden allebei om een uur of 3 wakker, het was erg warm in de kamer, de airco was uitgevallen. Even liggen lezen, maar ik ben daarna gelukkig weer in slaap gevallen. Voor Ronny duurde dit helaas langer. Ook Stijn werd nog wakker. Hij had weer last van de airco en hij voelde de spiralen van het matras was erg in zijn rug.

Na een onrustige nacht schrokken we om 9:30 wakker. Dat werd haasten, want het ontbijt was maar tot 10:30!
Het ontbijt maakte de nacht wel weer goed. Het was lekker uitgebreid. Van brood tot aardappels en van noodles tot croissants. Keus genoeg dus.
Ook hier was het weer leuk om te zien dat mensen ook hier weer voordringen en geen tijd schijnen te hebben.

Na het ontbijt zijn we, zeer luxe, met een taxi naar de Petronas Twin Towers gegaan.
Dit ritje van ong 10 minuutjes kostte ons €4,-. Daar ga ik dus niet voor lopen nu. Waarschijnlijk zouden we voorgaande jaren dit wel gedaan hebben, maar ik wil mijn energie sparen daar waar ik kan.

Helaas regende het hard, dus we zijn maar een shopping mal ingegaan. Dit was er wel een van alleen maar kijken en niet kopen, aangezien Louis Vuitton niet in ons budget ligt, zelfs hier niet...
Wel hebben we een frappuccino gedronken bij, waar kan het ook anders, Starbucks.

De regenbuien kunnen hier echt wel heftig zijn, voordeel is dat het niet afkoelt en daarna weer heerlijk weer is. Niet zoals in ons kikkerlandje.

Na een uurtje of 2 was het gestopt met regenen en zijn we het parkje voor de twin towers in gegaan. Leuk, klein park met vijvers, een zwembad voor de kids en een speeltuin. De kaartjes voor de towers waren al uitverkocht. We wisten dit gelukkig van te voren en waren dan ook niet van plan om erin te gaan.

In plaats van deze torens te bezoeken zijn we naar de Menara KL Tower gegaan, ook weer met een taxi. Deze lag op een heuvel en daardoor zou je een een verder uitzicht en je zou de twin towers mooi moeten zien.
Eerst hebben we beneden wat rondgelopen, al was er niet veel te zien.
Ook hebben we hier geluncht bij een soort van pizzeria. Stijn had kipnuggets, Ronny pizza en ik stromboli, een soort van pizzabroodje. Het smaakte ons alledrie goed.
Qua sfeer hebben ze hier een iets anders gevoel. De terrassen bestaan hier hoofdzakelijk uit plastic tafels en stoelen met geen poespas. We weten uit ervaring van andere jaren in Aziatische landen dat dit meestal wel de lekkerste eetgelegenheden zijn als je van hun eten houdt. Wat wij dus doen.

Na de late lunch zijn we de toren in gegaan. Het was inmiddels 15:00 uur. Eerst hebben we even bij een 100 jaar oude boom gekeken, die volgens de verhalen hier gespaard is gebleven tijdens de bouw van de toren. Het was eigenlijk alleen hele lange stam die we zagen, aangezien de bladeren pas heel hoog begonnen.

Deze Menara toren is ruim 400 meter hoog. Wij zijn zelf tot 300 m hoogte gekomen. Bij de ingang moesten we alledrie een formulier ondertekenen waarin stond dat we niet van de toren zouden springen en we op eigen risico naar boven gingen.
Na even in de rij te hebben gestaan mochten we de lift in. Gelukkig was die er, anders hadden we 2050 trappen op mogen lopen. Kan effe duren vrees ik.

Boven aangekomen bleek het toch een stuk bewolkter te zijn dan we gedacht hadden. Hierdoor viel het uitzicht eigenlijk wat tegen.
Maar toch hebben we een redelijke indruk van de skyline van Kuala Lumpur gekregen.
KL bestaat vooral uit hoogbouw. En er zijn veel opvallende bouwwerken.
Ook zie je heel veel zwembaden in of op de gebouwen, zullen dan wel voornamelijk de hotels zijn.
Het zicht op de twin towers is echt niet zoals ze beloven op de foto's. Daar zie je overal beide torens duidelijk naast elkaar, in het echt kun je ze hier niet apart zien.
We hebben ook nog foto's van onszelf gemaakt staande op een glasplaat 300m boven de grond. Ik moest wel even mijn grens over om hierop te staan. Niet echt mijn ding zullen we maar zeggen.

Na hier een tijdje te hebben rondgelopen, hier liep je dus buiten en niet achter glas, zijn we aantal verdiepingen lager gegaan naar het observatie dek. Hier stond je binnen en achter glas.

Hier was het uitzicht eigenlijk iets beter, omdat de bewolking hier wat minder was.
Grappig was dat hier allemaal verrekijkers stonden en je dus zo de mensen in de zwembaden en zo kon bekijken. Foei, gluren bij de buren...

Tegen een uur of 18:00 waren we terug in het hotel, natuurlijk weer met de taxi.

Even liggen relaxen bij het zwembad en Stijn heeft hier de Gopro uitgeprobeerd. Nou dat ding heeft zeer scherp beeld onderwater. Hopelijk gaat het mooie beelden opleveren straks in de zee.

Na het relaxen zijn we weer op zoek gegaan naar een eetgelegenheid. Onderweg terug naar het hotel hadden we smiddags een buurt gezien die er ook gezellig uitzag, deze lag in de buurt van ons hotel.
Het bleek achteraf het verlengde van de straat te zijn waar we gisteren hebben gegeten.
Na even wat rond gelopen te hebben, hebben we ons bij een kraampje alvast een voorgerechtje gepakt. Stijn een wokkelaardappel, ja die kennen ze zelfs hier al. Ronny en ik hebben een gebakken banaan gehad. Die was zoet. De wokkel van Stijn was erg pittig, zelfs voor hem wel heftig, maar hij ging wel helemaal op.

Uiteindelijk hebben we in dezelfde straat als gisteren gegeten.
Bij een restaurant waar de smaakpolitie niet eens in de buurt zou durven te komen.
Stijn heeft rijst met kip in een pittige saus met gegrilde pepers gegeten, Ronny had varkensvlees met havervlokken. Dit was wat zoeter en smaakte erg goed. Ook had hij bief met groente in een ketjapsaus. Ikzelf heb varkensvlees met ananas gegeten. Ook dit smaakte weer heerlijk. Helaas ben ik de namen vergeten. En de prijzen waren ook nu weer erg prettig. 20€ voor ons drietjes incl het drinken.
En dan liggen de prijzen hier in de stad wat hoger dan in de kleinere dorpen waar we nog naar toe gaan.
Op de terugweg naar het hotel kwamen we nog een standje tegen waar ze ijs maakten zoals we 2 jaar geleden in Chiang Mai aten. De ingrediënten kon jezelf kiezen en deze werden op een vriesplaat bevroren tot ijs. Stijn heeft zich een ijsje laten maken van vanillesaus met oreokoekjes en chocoladestukjes. Smullen...

Terug in het hotel hebben we nog even iets gedronken in de bar en zijn we rond 23:30 naar onze kamer en naar bed gegaan.
Ik slaap vannacht in het bed van Stijn omdat hij afgelopen nacht zo slecht lag.

• 09 Augustus 2017 - 06:18

Petra:

Nou nou wat een leuk verslag alweer. Fijn dat je toch zoveel kunt meedoen. Misschien hebben ze wel een beter bed voor Stijn in het hotel. Ik zou het gewoon eens vragen. Fijn dat jullie dat eten zo goed kunnen verdragen, het zou voor mij een teleurstelling zijn. Hier was het gisteren ook wel wat vochtig maar niet zo warm als bij jullie. Geniet fijn van alles, wij genieten van de verslagen. Liefs voor jullie alledrie.

• 09 Augustus 2017 - 10:11

Pap:

Gelukkig heb je onderhand geleerd hoe je er mee om moet gaan, d zelf hetmaar het blijft een hele vervelende ervaring. Dan nog airco (was dit in hele hotel...?.... anders andere kamer met ook andere bedden, al is het maar voor een nacht.
    Lekker lang geslapen en ik vind zelf het ontbijt ook altijd heel gezellig en lekker.
    Jammer vd regen en toers zijn ook mooi van beneden af, dat maakt wel veel indruk, zo'n hoogte, denk ik.
    Taxi niet duur want met lopen kom je weer langs eetstalletjes...... en dan......
    Warenhuizen lijkem me ook daar heel modern, net als in thailand en voor een lekkere koffie of hapje altijd leuk.
    Benieuwd naar foto's vanuit K Menara tower... hoog. Werden ook je tassen gecontroleerd? Jammer vd bewolking.. maar ja.. wind?
    Leuk dat camera Stijn goed werkt, wordt spannend straks.. onderwater opnamen.
    Ja en dan weer eten, eten, eten...... ik heb vandaag weer rijst besteld bij mam
    hoop dat jullie een betere nachtrust hebben gehad. xx

• 09 Augustus 2017 - 11:10

Riet:

Hoi luitjes,
    Knap Masja dat je dit allemaal mee kan doen en dan ook nog op zn hoogte op glasplaat.

Hoop dat jullie betere nachtrust hebben gehad.
    Groetjes Riet

• 09 Augustus 2017 - 12:01

Ine:

Leuke verslagen Masja! Zo te lezen genieten jullie met volle teugen, ondanks de beperkingen die jij hebt. Volhouden zo!
    Groetjes vanuit herfstig Eijsden

• 12 Augustus 2017 - 08:10

Marlies:

Hoi Masch, jammer dat de nachtrust tegenvalt. Hopelijk de komende nacht beter. Zo te lezen zijn jullie nog volop aan het ontdekken. Veel plezier gewenst daarbij. Zal beslist een prachtige omgeving zijn. Geniet ervan samen. Liefs