Dag 4, woe 9-8-17: slapen, eten en China Town.. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 4, woe 9-8-17: slapen, eten en China Town.. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 4, woe 9-8-17: slapen, eten en China Town..

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

09 Augustus 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vannacht hebben we allemaal beter geslapen. Ik ben in Stijn zijn bed liggen. Het viel mee met de harde veren. Duurde wel lang voordat ik sliep, ondanks dat het al laat was en we een vermoeiende dag achter de rug hadden.

Vanmorgen hebben we Stijn om 9:30 moeten wakker maken voor het ontbijt. Licht uitgedrukt was hij 'not amused'. In het restaurant was het erg druk, even moeten wachten op een vrije tafel. Maar na morgen gaan we de jungle in en dan is het rust...
Zal wel een grote omschakeling zijn van het drukke KL naar de rust van de jungle, maar het zal heerlijk zijn.
Het ontbijt was weer lekker, met weer volop keus.

Na het ontbijt zijn we terug naar de kamer gegaan. Ik merkte toch wel dat ik gisteren iets te veel gedaan heb en ook Stijn was nog erg moe.
Lekker op bed gelegen in de airco. Wat gelezen en Stijn en ik hebben nog geslapen.
Ja, na 2 dagen hebben we hem al liggen...

Rond een uur of 13:00 uur zijn we de stad in gegaan om iets te eten. We zijn in een Ierse pub beland. Stijn kon zich deze nog herinneren van de dag ervoor. We zijn er toen met de taxi langsgekomen en hij vond het hier gezellig uitzien.
Lekker gegeten, we zouden iets kleins pakken omdat we vanavond niet te laat willen eten. We worden morgen namelijk al om 7:30 uur opgehaald door de taxi om ons naar de boot te brengen. Het wordt een busrit van ongeveer 4 uur. En daarna nog een boottocht van 3 uur.

Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan. Hier weer wat gerelaxt. Straks gaan we China Town in.

Na een uurtje slaap kunnen we er weer tegenaan.

Om 18:00 uur hebben we ons hotel verlaten en hebben we de taxi naar China Town gepakt. Volgens de beschrijving zou het 20 minuten lopen zijn, maar die spaar ik voor later.
Na een ritje van weinig kilometers, maar vooral stilstaan zette de taxi ons af bij de poort van China Town. We moesten 15,80 ringgits betalen, maar de taxichauffeur vond 15 genoeg. Waar vind je ze nog?
In China Town hebben we over de markt gelopen. Deze was net als alle andere markten die we in Thailand en Bali bezocht hebben: druk, kraampjes op een geplakt, allemaal dezelfde troep ( tassen, sieraden, schoenen, enz) nepper dan nep. Ook rook het op bepaalde plekken niet al te fris. Toch was het leuk om even wat cultuur op te doen. Nadat we tijdje rondgelopen hadden vonden we het goed en beslotener terug te gaan naar Jalan Alor. Na even zoeken, twijfelen en vragen hebben we een gratis bus naar Bukit Bintang ( de buurt waar ons hotel in ligt) gepakt. We hebben een rondrit KL gekregen en zijn langs de KL Tower en de Petronas Twin Towers gekomen. Opeens meende Ronny dat hij de buurt herkende en zijn we uitgestapt. We zaten midden in het luxe gedeelte van KL. De ene dure zaak naast de andere. Het was er flink druk met vooral jongeren. Bleek dat er een uur van te voren een of andere bekende Koreaanse acteur was geweest ter promotie van een film. Vandaar de dranghekken en allemaal meisjes. Een agent vertelde ons, nadat ik gevraagd had wat er te doen was, dat er al vele jongeren vanaf 's morgens 7:00 uur hadden liggen wachten. We zijn een shopping mal binnen gegaan, omdat Ronny dacht dat aan de andere kant ervan de Jalan Alor lag. Niet dus!!!!
Omdat het inmiddels bijna 20:00 uur was en we toch wel honger kregen besloten we om terug de mal in te gaan en hier iets te eten. We zijn bij een Maleisische hamburgerzaak ( nee niet Mc) beland. Het eten was in orde. We hadden een ober die echt erg vrouwelijk was. Wiebelen met de vod en maar aan zijn/haar pony zitten. Grappig om te zien.
Na het eten zijn we op zoek gegaan naar ons hotel. We bleken niet zo ver er vanaf te zitten. We zaten zo weer in de voor ons bekende eetstraat.
Leuk contrast: echt van het oude, drukke China Town naar het moderne Kuala Lumpur en weer terug in het authentieke Azië. Het was een avondje van uitersten. En ze hadden allemaal wat.

Rond 22:00 waren we terug in ons hotel. Hier direct naar de kamer gegaan. Koffers inpakken, douchen en slapen. Morgen moeten we om 6:15 opstaan. We worden om 7:30 opgehaald om naar Taman Negara te gaan.