Dag 8, zon 13-8-17, huurauto - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 8, zon 13-8-17, huurauto - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 8, zon 13-8-17, huurauto

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

13 Augustus 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Vanmorgen om 7:00 uur opgestaan.
Ik heb gisteravond nog een paar keer moeten overgeven en helaas voel ik me niet echt heel lekker.
Na het inpakken en ontbijt werden we met de watertaxi naar de overkant gebracht, hier hadden we de longtailboot naar de pier weer. Dit zou een ritje van bijna 2 uur zijn.

Om 9:00 uur vertrokken we. Gelukkig iets beter geregeld dan op de heenweg.

Tijdens de boottocht wat liggen dommelen, deed me wel goed, deze frisse wind.

Aangekomen bij de pier hebben we gewacht op de auto en in de tussentijd geluncht en Ludo gespeeld.

De mevrouw met de auto was netjes op tijd.
We kregen een Toyota viox, of zo iets, hij was nog zo goed als nieuw en had maar 4000km op de teller. Even alles goed laten uitleggen, is toch vreemd en links rijden en een automaat.
Gelukkig geen gezeur over extra verzekeren ofzo.

Rond 13:00 uur zijn we vertrokken.
In het begin even kijken hoe en wat. Ik vond het erg wennen. Gelukkig reed Ronny en hoefde ik maar te zitten en mee op te letten.
De wegen zijn hier breed en rustig. Het leek wel of ze de weg voor ons vrij hadden gemaakt.
Na een tijdje werd het rijden voor Ronny wat ontspannender.

Onderweg naar Cameron Highlands hebben we nog even ergens gestopt om wat te drinken.

Het was een mooie tocht door de bossen met palmbomen en bananenbomen.
Af en toe kwamen we een gehuchtje tegen of wat eettentjes langs de weg.

Rond een uur of 16:00 kwamen we ons volgende hotel aan. Het ligt helemaal bovenin het dorp. Voor mij te ver om lopend naar de winkeltjes/ restaurantjes te gaan, maar we hebben een auto.
Na de incheck en installatie op onze kamer hebben we in de bar wat gedronken.

Nadat we ons gedoucht hebben zijn we Tanah Rata ingegaan om wat te eten. Na even rondgelopen te hebben vonden we een geschikt plekje. Hier hebben we ook alweer lekker gegeten. Ik had kipfilet met een aparte saus, Stijn had deze in eerste instantie ook maar heeft daarna kebab besteld omdat hij de saus niet lekker vond. Ronny had bief.
Onder het eten hebben we met een half oog naar de wereldkampioenschappen van snelwandelen gekeken, wat een rare sport is dit. Het ziet er niet uit.

Na het eten nog even over het markten gelopen en langs de winkeltjes. Daarna terug gegaan naar het hotel.

Hier in een loungehoek nog even zitten lezen. Stijn heeft het lezen ook te pakken en heeft al 1 boek uit. Dit is tevens een boek van de lijst van school. Is hij hier al klaar mee. Gelukkig is het ook nog spannend en is het een trilogie, hij kan dus even vooruit.
Daarna ons bedje in.

Het is hier trouwens behoorlijk fris, dus in de lange broek en lange mouw gaan eten. We zitten dan ook op ruim 1700 meter hoogte.
Ik vind dit wel even lekker na de klamme jungle.

• 14 Augustus 2017 - 11:58

Mieke:

Fijn dat jullie zo genieten en nu jullie zelf vervoer hebben is het voor jou ook gemakkelijker.
    Lieve groetjes van Jan en mij.

• 15 Augustus 2017 - 11:38

Pap:

Jammer genoeg zie e niet veel beesten tijdens de boottocht, maar dat is nu eenmaal zo.
    Fijn dat jullie een goede auto hebben en over brede wegen hebben, maar we wete inmiddels dat dat in de highlands zal veranderen.. en het spannend wordt. Ja en dat eten he........
    Gelukkig kan Stijn wat leesboeken voor zijn lijst lezen, en als het ook nog goede boeken zijn is dat mooi meegenomen. Mensen kijken op de marktjes blijft een leuke bezigheid. Net als de etenswaren bekijken(mits ze maar niet te veel ruiken)
    xxx