Dag 15, zon 20-8-17. Paradijs - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 15, zon 20-8-17. Paradijs - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 15, zon 20-8-17. Paradijs

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

20 Augustus 2017 | Maleisië, Kota Bharu

Dag 15, zon 20-8-17. Paradijs...

Vanmorgen waren we al vroeg wakker, geen idee waardoor.
Misschien wel door het kabaal van de apen op de golfplaten daken..
In ieder geval lekker geslapen.
We hebben nog een tijdje liggen lezen op bed alvorens we Stijn hebben wakker gemaakt voor het ontbijt. Dit vindt hij nog steeds niet leuk, zelfs niet om 10:00 uur ' s morgens.

Het ontbijt was op zich redelijk uitgebreid, alleen was er veel op toen wij er om 10:00 uur waren en duurde het lang voordat het werd bijgevuld.
Maar toch een lekker ontbijt gehad.
Daarna ben ik bij de receptie gaan vragen hoe het met onze kamerwissel was. We moesten ons rond 13:00 uur weer melden, dan zou de kamer klaar zijn.

We zijn dus maar alvast gaan zwemmen. Eerst zijn Ronny en Stijn een snorkelset voor Stijn gaan kopen in een winkeltje stuk verderop. We hoopten dat ze hier zo'n masker hadden dat je hele gezicht bedekt, maar helaas. Daarom maar een gewoon masker met snorkel.
Hierna zijn we weer lekker visjes gaan kijken. Wat een prachtig gezicht blijft dat toch. Gewoon op je buik drijven en je ziet al de mooiste vissen.

Rond 13:00 uur waren we terug bij de receptie. Helaas was onze kamer nog niet klaar. Daarom zijn we maar alvast gaan lunchen.
Tijdens de lunch werden we verrast door een groep apen met een jonkie, ze zaten op het terras, de bomen eromheen en op het dak van het restaurant. Blijven grappige beesten. Stijn heeft ook nog de eekhoorntjes pindanootjes gevoerd. Ze eten gewoon uit je hand.
Zo lief als je die beestjes ziet knabbelen aan de nootjes. Ze hangen soms gewoon onderste boven aan de stam en eten ondertussen hun nootje op. Echte kleine acrobaten.
Na de lunch was onze kamer klaar. Alle spullen omgebracht en wat ingeruimd, wat een ruimte.

Hierna zijn we weer naar de zee gegaan. Weer heerlijk in het water visjes gekeken. Stijn heeft zijn Gopro uitgeprobeerd en het resultaat is wel aardig.
Ook nog een tijdje bezig geweest met de apen die om ons heen zaten. We lagen op ligbedjes en overal om ons heen zaten de apen te eten en te spelen. Een paar hele lieve foto's kunnen maken.
Later op de middag zijn de mannen nog naar plek gezwommen waar de schildpad(den) zouden zwemmen. Dit was voor mij te ver. Ik durf eigenlijk niet zo goed meer te zwemmen waar ik niet meer kan staan, dus blijf ik maar wat dichter bij de kant. Ik merk toch wel dat het hele gebeuren er nog steeds flink inhakt. Niet alles is meer zo vanzelfsprekend en er zijn toch wel veel dingen die ik niet meer kan, mag of durf. Maar het belangrijkste is dat ik ook volop kan genieten en dat doe ik ook. Ondanks de beperkingen. Ik ben dan ook heel blij dat we geen excursies vooruit geboekt hebben. De mannen regelen ze hier ter plekke.
Terwijl de mannen aan het zwemmen waren bij de schildpad heb ik op het strand een boekje liggen lezen.
Toen ze terugkwamen zaten ze vol verhalen. Ze hadden een schildpad gezien, hij was behoorlijk groot. Ze hebben er we 20 minuten rondom gezwommen. Af en toe kwam hij boven water om lucht te happen.
De filmpjes die ze gemaakt hebben zijn mooi.

Na dit avontuur zijn we terug naar ons huisje gegaan en zijn we ons gaan douchen. Terwijl we op ons terras op de ligbedjes lagen, vlogen de vleermuizen rondom ons tussen de bomen, de apen sprongen er rond en de eekhoorns maakten ruzie met de hangende vleermuizen om de vruchten.

Na hier nog een tijdje naar gekeken te hebben zijn we in een restaurant iets verderop gaan eten het heette "Belinda" en stond erg goed aangeschreven op tripadvisor.
Het eten was dan ook lekker.
Stijn had kip zoet-zuur met rijst, Ronny pad Thai met saté en ik gebakken noodles met kip en saté. Helaas kraag Ronny tijdens het eten ineens een knop in zijn maag en kreeg hij niets meer op. Het zweet brak hem uit. Hij is maar een stukje gaan lopen en toen ging het wel weer. Raar, zo ineens. Het lag niet aan het eten volgens hem. Gelukkig voelde hij zich wel snel weer wat beter, is toch wel even schrikken.
Stijn en ik hebben ook nog een soort van chocolade milkshake gehad. Deze was erg lekker. En ook nu was het weer erg goedkoop.

Ronny en ik hebben nog even over het strand gewandeld, terwijl Stijn al terug naar het huisje was. Daarna hebben we nog voor ons huisje op de ligbedjes liggen lezen en heb ik mijn blog bijgewerkt.
Dit is een heerlijk moment. Donker om je heen, op de achtergrond het geluid van een kleine waterval en de dieren. We horen de apen, krekels en vogels. Dit is echt genieten. Hier kan ik wel aan wennen.

Ik probeer iedere dag wat extra te bewegen, om mijn conditie hier alvast een beetje op te bouwen. Ik merk dat het kleine stapjes vooruitgaat, maar dat ik wel erg goed op mijn grenzen moet letten. Die vergeet ik nog wel eens. Maar er wordt goed op me gelet.
Ik moet zeggen dat deze reis ook voor mensen met minder lichamelijke mogelijkheden goed te doen is.


  • 21 Augustus 2017 - 07:49

    Marlies:

    Hoi Masch, wat fijn om te lezen dat deze reis ook voor jou goed te doen is. Het is toch een hele onderneming. Geniet er samen van, hier is het nazomerweer, alleen woensdag wordt het weer eventjes zomer. Liefs en de groetjes aan je mannen

  • 21 Augustus 2017 - 08:18

    Riet:

    Dus het paradijs gevonden.
    Benieuwt naar de foto's.
    Groetjes

  • 21 Augustus 2017 - 09:08

    Sonja:

    Wat super dat het zo fijn is allemaal! Lekker genieten in het paradijs samen, dat is toch geweldig! En fijn dat het goed gaat Masja!! Fijne dagen nog!!!!

  • 21 Augustus 2017 - 10:07

    Bregje:

    Ha Masja,
    Ik heb eens even de tijd genomen om al jouw verhalen te lezen. Was er nog niet aan toegekomen door onze vakantie. Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Ben dan ook zeer benieuwd naar de foto's. Fijn dat je er zelf ook zo van kunt genieten en dat jouw mannen zo goed voor je zorgen. Geniet nog maar even lekker daar in het paradijs met z'n drietjes. Tot snel! Xxxx

  • 21 Augustus 2017 - 10:31

    Mieke:

    Hoi Masja Ronny en Stijn,

    Wat fijn dat jullie zo genieten van de cultuur en nu in het paradijs vertoeven wat heerlijk, we zijn heel benieuwd naar alle foto,s.
    Nog heel fijne dagen en tot gauw. Dikke knuffel.

  • 21 Augustus 2017 - 13:45

    Pap:

    Hoi, ja die apen toch. Het blijven speelse rakkers, die je toch in de gaten moet blijven houden.
    Fijn dat ook jij aparte en mooie vissen kunt zien met snorkelen. Blijft een leuke sport. Ook leuk als eekhoorntjes zo tam zijn. Ben benieuwd of ze nu belangstelling hebben voor de grote zeeschildpad die ik op zolder heb liggen. Mooi om te zien in het water. Gelukkig dat Ronny weer snel is opgeknapt, maar ja .... al dat eten... haha.. Het geluid van wat ik altijd noem 'de stille kracht'is heerlijk. en dat is altijd tegen de schemering aan. Geweldige ervaring en de reden dat ik altijd terug wilde. fijn dat je veel hebt kunnen doe tijdens deze reis en dat je genoten hebt. En dat jullie allemaal hebben kunnen genieten van deze reis, waar je zo lang op heb moeten wachten voordat je wist of het wel door kon gaan. Je bent er gelukkig altijd in blijven geloven en dit kunnen ze je niet meer afpakken. Nog heel veel plezier de laatse dagen.
    iefs papxxxx

  • 21 Augustus 2017 - 14:04

    Lex En Mieke:

    Jouw pap heeft het weer raak gezegd. Wij sluiten ons daarbij aan. Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

masja

Actief sinds 01 Juli 2017
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 7713

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

rouschinMaleisie

Landen bezocht: