Dag 16, maa, 21-8-17, het goede leven.. - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 16, maa, 21-8-17, het goede leven.. - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 16, maa, 21-8-17, het goede leven..

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

21 Augustus 2017 | Maleisië, Pulau Perhentian Besar

Vanmorgen lekker op het gemak opgestaan en gaan ontbijten.
De lucht is strak blauw, dat belooft veel goeds voor vandaag.

Na het ontbijt zijn we ons klaar gaan maken om te zwemmen.
Onze spullen verzameld en naar het strand gegaan. Vandaag zijn we op het zandstrand gaan liggen, lekker in de schaduw.
We hebben veel tijd in het water doorgebracht. Gewoon liggen en relaxen.
Hier in dit gedeelte van de zee zie je bijna geen vissen. De bodem bestaat hier ook alleen maar uit wit zand, net als het strand. Om vissen te zien moeten we dichter bij ons resort tussen de rotsen en stenen zijn. Die afwisseling is wel heerlijk. Je kunt kiezen wat je wilt.

Weer een heerlijke lunch gehad, ondanks dat ze bij resort nog steeds veel dingen niet hebben. Maar gelukkig is er nog keus genoeg, de reden dat we niet bij een ander restaurant gaan lunchen is dat hier op het eiland geen pinautomaat is en we dus een beetje moeten uitkijken met uitgeven van cash. Bij ons resort zetten we alles op de rekening en betalen straks met creditcard. Gelukkig wisten we dit ook van te voren.
Tijdens de lunch heeft Stijn de eekhoorntjes weer gevoerd. Ze blijven komen, maar gaan ook weg als ze genoeg hebben.

Na de lekkere lunch zijn we terug naar ons huisje gegaan en hebben we liggen lezen, alhoewel ik niet lang nodig had voordat ik sliep. Toen ik een hele tijd later wakker werd waren Ronny en Stijn aan het zwemmen. Ze hebben 3 schildpadden gezien in het water. Ze waren weer heel enthousiast. Nadat we ons alle drie gedoucht hadden was het alweer tijd voor het avondeten. Soms lijkt het of ik hier alleen maar eet. Maar dat is absoluut geen straf, het is ook allemaal zo lekker.
We hebben nog duikles voor de mannen voor morgen om 10:30 uur gereserveerd. Ze krijgen een scuba dive Discovery. Een lesje met de eerste beginselen van duiken en natuurlijk ook echt duiken. Ben heel benieuwd hoe ze dit vinden.

We zijn weer bij "Belinda" gaan eten, het had ons gisteren zo goed gesmaakt hier.
Ook vanavond was het erg lekker. Toen we net klaar waren en we nog een soort van milkshake (blended ice) hadden besteld, begon het ineens heel hard te waaien en vlak daarna hard te regenen. Snel maar bij andere mensen aan een tafeltje gaan zitten, hier zaten we droog.
Er stonden genoeg mensen te wachten op een vrije plek en we werden door een aantal Italianen bijna van de tafel weggekeken. Als ik nu geen toetje meer zou krijgen, zou ik plaats maken, maar nu dus niet. Sorry.
De blended ice was trouwens overheerlijk. Ronny en Stijn hadden vanille en ik had chocolade oreo.
Na dit nagerecht zijn we naar ons huisje gegaan, het was inmiddels alweer droog.
Hier hebben we nog een tijdje liggen lezen en daarna weer lekker in slaap gevallen.

• 27 Augustus 2017 - 16:45

Pap:

Hoi.
    Deze regels worden geschreven op het moment dat je weer veilig terug bent en jullie niet meer gemist worden, We hebben zelfs al een schitterend familieweekend achter de rug.
    Julie dagen bestaan uit heerlijke luie vakantiedagen met zon ze strand en heerlijk eten. En natuurlijk tropische regenbuien. Vissen zijn mooi en goed te zien.
    Het einde komt wel in zicht en dat is vaak dubbel ..... Jammer dat het voorbij is en fijn dat je weer even thuis komt. We hebben met zijn tweetjes jullie huis even gepoetst etc.. zo gebeurd want het was schoon.
    Morgen weer iets spannends voor Ronny en Stijn... duiken. mooi. Ben benieuwd hoe het gaat.
    xpapx