Dag 17, din, 22-8-17. Duiken - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 17, din, 22-8-17. Duiken - Reisverslag uit Pulau Perhentian Besar, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 17, din, 22-8-17. Duiken

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

22 Augustus 2017 | Maleisië, Pulau Perhentian Besar

Vanmorgen lag ik al om 8:15 in de zee. Heerlijk in mijn uppie met heel veel vissen om me heen. Grappig om te zien hoeveel vissen op je afkomen. Er zitten er ook hele brutale tussen die je zachtjes bijten. Nog een mooie papegaaikopvis gezien.
Dan waan je je echt op een onbewoond eiland.
Na dit momentje voor mezelf ben ik me gaan douchen en vonden de mannen het ook tijd om op te staan.

Na het ontbijt zijn we naar de duikschool voor de eerste duik van Ronny en Stijn.
Ze kregen met zijn tweetjes les van een instructeur. Privéles dus.
Eerst kregen ze een instructiefilm te zien van zo'n 20 minuten. Hierin werd het een en ander uitgelegd. Na deze film was het tijd om zich in een duikplank te hijsen incl flippers, snorkel, masker en zuurstoffles. Stijn had moeite om met dit gewicht overeind te komen.
Daar gingen ze het water in. Eerst in het ondiepe de flippers aandoen, al een kunst op zich. Vervolgens zochten ze een beetje dieper water op om een aantal oefeningen te doen en te voelen hoe het is om te ademen onder water. Zo moesten ze oa oefenen hoe ze het mondstuk weer terug in de mond kregen, mocht deze onder water uit de mond vallen. Ook leerden ze hoe ze hun bril onder water konden schoonmaken. Nadat ze dit geoefend hadden en Stijn nog wat extra gewicht aan zijn riem kreeg zwommen ze naar nog dieper water, hier hebben ze hele mooie vissen gezien.
Ook hebben ze een schildpad zonder achterpoten gezien, deze was in aanraking met een boot gekomen. Ze zijn uiteindelijk tot op zo'n 7 meter diepte gedoken. Ze zijn ruim een uur onder water geweest en waren heel enthousiast toen ze weer terug kwamen. Ook Ronny, ondanks dat hij er wat tegenop zag en zich ook afvroeg of het wel de moeite waard was. Maar dat was het zeker. De prijs viel ons ook heel erg mee. 240 MR ( iets minder dan 50€) pp. En ze zijn 2 uur bezig geweest.
Ik heb in de tussen tijd foto's gemaakt, wat gezwommen en met 2 Indonesische dametjes gekletst. Echt van die leuke oude Indonesische vrouwtjes. Natuurlijk hebben we het over het heerlijke eten gehad.

Na deze duikervaring was het alweer tijd om te gaan lunchen.
Aangezien het bij ons resort heel druk was en er nog heel veel tafels geen eten hadden zijn we maar een paar tentjes verderop gaan eten.
Hier ging het wel snel.
Maar ook nu kregen we het weer niet tegelijk. Is toch echt iets van hier.

Na de lunch hebben we op de bedjes bij het huisje liggen lezen en wat liggen dommelen.
Later in de middag zijn we weer gaan zwemmen.
De mannen hebben de schildpadden weer gezien.
Toch grappig als je weet dat je een excursie met een bootje kunt maken om schildpadden te zien en dan hier eindigt. Terwijl je hier maar een stukje hoeft te zwemmen. Ik kan er helaas niet komen, is me te ver en ik durf eigenlijk niet zo ver het water in dat ik niet meer kan staan.

Na het zwemmen zijn we ons klaar gaan maken voor (alweer) eten.
Voordat we weg konden begon het nog even heel hard te regenen.
We zijn weer bij het resort gaan eten waar we vanmiddag geluncht hadden, dit beviel ons erg goed. Ook het avondeten smaakte lekker. Na het eten zijn we terug gegaan naar het restaurant "Belinda" voor het toetje. Weer een blended ice.
Tijdens het eten van het toetje hebben we het spel ladders en slangen gedaan, grappig spel.

Terug bij het huisje de koffers een beetje ingepakt en gaan slapen.

De dagen vliegen hier voorbij. Veel te snel naar onze zin.
Morgen verlaten we dit mooie plekje op aarde helaas alweer.
Ik geloof dat ik het hier wel een paar weken of maanden volhield.

  • 27 Augustus 2017 - 17:35

    Pap:

    bericht voor 2e keer kwijt , dus sla ik dit over
    -geweldig dat ze hebben gedoken in de natuur (ik alleen maar in het zwembad met de brandweer)
    -En uit je woorden kan ik opmaken dat het je een heerlijk gevoel geeft om daar in de tropen te zijn.
    xxpapxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

masja

Actief sinds 01 Juli 2017
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 7707

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

rouschinMaleisie

Landen bezocht: