Dag 7, zat 12-8-17, hangbrug - Reisverslag uit Kuala Klawang, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 7, zat 12-8-17, hangbrug - Reisverslag uit Kuala Klawang, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 7, zat 12-8-17, hangbrug

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

12 Augustus 2017 | Maleisië, Kuala Klawang

Helaas alweer onze laatste dag hier. Morgen krijgen we na de boottocht onze huurauto en gaan we de bergen in.

Terwijl ik dit schrijf lig ik op bed wat te relaxen. Maar weer in de buurt van de wc blijven ivm sterke werking medicatie. Ook ben ik de boot voor morgen gaan regelen, want we moeten om 12:30 weer bij de pier zijn, hier staat dan onze huurauto te wachten. We moeten morgenvroeg om 8:50 met onze koffers beneden aan de overkant zijn. Vroeg opstaan dus.

Ondertussen zijn de mannen bezig aan een wandeling door de jungle en naar de hangbrug hier. Ik ben benieuwd naar hun verhalen.

Na een uurtje of 3 kwamen de mannen terug van hun wandeling. Ik begon me al af te vragen waar ze bleven, aangezien de tour met een gids 3-4 uur duurde en zij maar met hun tweetjes gingen.

Ze vonden de tocht eigenlijk tegenvallen.
Eerst hebben we tot aan de bruggen gelopen over een houten wandelpad. Behalve af en toe een vogel zijn ze helaas geen dieren tegengekomen.
Bij de brug aangekomen moesten ze in de rij staan om zich te registeren, dit duurde bijna 1 uur, daarna moesten ze in de volgende rij gaan staan, hier kregen ze te horen dat hun naam omgeroepen zou worden als ze aan de beurt waren. Ook dit duurde weer bijna een uur. Daarna mochten ze eindelijk de brug op. Het bleek niet meer om de originele brug te gaan, maar het waren een paar bruggen tussen de boomtoppen. De originele hangbrug was al langere tijd gesloten. Helaas viel dit dus ook tegen, er was geen uitzicht dat anders was als je gewoon op het pad stond. Achteraf gezien was het niet de moeite waard geweest. Alles is erg toeristisch.
Op de terugweg hebben ze nog een aantal apen gezien die op het park liepen.

Na deze "levensgevaarlijke" tocht van de mannen zijn we samen gaan lunchen.
Aangezien ik me niet helemaal lekker voelde heb ik het bij tomatensoep gehouden, deze was trouwens erg lekker. Ronny ging voor de spaghetti met kip en Stijn voor een gerecht met kip.
Het duurde erg lang voordat we ons eten kregen en natuurlijk weer allemaal na elkaar. Dat schijnt hier normaal te zijn. We zien het overal.

Na het eten hebben we bij het chaletje gezeten en nog wat spelletjes gedaan en geslapen en gelezen.
Op een gegeven moment zaten er 2 apen aan de overkant van ons huisje in de bomen te spelen, ze kwamen tot heel dicht bij ons. Blijven leuke beesten.

Rond een uur of 17:00 begon het heel hard te regenen. Het stopte maar niet. Daarom maar besloten om hier te eten en niet naar de overkant te gaan.
Rond een uur of 19:00 uur zijn we gaan eten.
Stijn en ik hadden spaghetti en Ronny pakte weer het buffet. Het eten is hier in orde.

Na het eten nog maar weer eens Ludo gedaan en terug naar het huisje. Op tijd het bed in, morgen vroeg opstaan.

Ik voel me nog steeds niet zo lekker. Flink aan het hoesten en wat keelpijn.

Het heeft nog een tijdje geregend, toen dat stopte werden de dieren weer actief. Ook hoorden we een vreemd geluid dat behoorlijk hard klonk. Geen idee of een beest was of iets anders. Later hoorden we dat het idd een of ander beest was. Nooit geweten dat beesten zo'n geluiden konden produceren.

  • 15 Augustus 2017 - 07:54

    Petra:

    Hallo jullie drie, weer leuke verslagen ik lees nu even in omgekeerde volgorde. We hebben Anne en Tim dus in de ochtend krant lezen en mails lezen. Gisteren naar Bokrijk geweest volgens mij waren Bert en ik er nog nooit geweest de kinderen hebben zich kostelijk geamuseerd eerst het openlucht museum daarna speeltuin ze waren kapot. Het was dus ook heerlijk weer 's middags zelfs erg warm. Oh ja 's morgens waren ze nog even met Bert naar het inschuiven van de Noorderbrug gaan kijken iets unieks natuurlijk en dat moet gezien worden. Wat een operatie is me dat zeg. Wat een onderneming die reis van jullie zijn jullie niet bang om ziek te worden van dat eten, ik zou daar niet zo goed tegen kunnen. Maar jullie blijkbaar wel. Toch lees ik dat jullie in verhouding nog veel met het hele gezin kunnen doen, prachtig hoor. En zo'n wandeling naar die brug is ook meer iets voor de mannen. Nog heel veel plezier verder. Masja je moet reisverslagen gaan uitgeven dat is echt iets voor jou en ook rustig werk, wie weet komt er nog ooit een boek van je uit. Veel liefs uit Maastricht.

  • 15 Augustus 2017 - 11:47

    Papp:

    hoi
    Ja ondanks je beperkingen is het toch fijn n dat je dit toch nog kunt doen en dat met zijn drietjes samen. Je weet dat je daar jaaaaren later nog over praat. Jammer dat de loopbrug niet helemaal aan de verwachtingen voldoet, maar heeft ook te aken dat jullie al veel gedaan hebben in andere jaren. Ja apen zijn leuke beesten... ze lijken op ons... Jammer dat je niet weet welk beest dat was, zal ik dus nooit te weten komen en ik denk niet dat mam ooit nog wer zo ver wilt vliegen... maar je weet nooit. hoewel spanje ons heel erg goed bevalt..we gaan niet voor niets al weer voor de 5e keer..!
    xxpap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

masja

Actief sinds 01 Juli 2017
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 7787

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

rouschinMaleisie

Landen bezocht: