Dag 1, zon 6-8-17. Reizen... - Reisverslag uit Brussel, België van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 1, zon 6-8-17. Reizen... - Reisverslag uit Brussel, België van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 1, zon 6-8-17. Reizen...

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

06 Augustus 2017 | België, Brussel

Hehe, eindelijk "tijd" gevonden om te schrijven.

Gistermorgen hebben we thuis nog wat gerommeld, de laatste dingetjes ingepakt en afscheid van de ouders genomen.

Om 12:45 zijn we dan eindelijk vertrokken richting vliegveld Zaventem te Brussel.
De weg erheen verliep soepeltjes, was dan natuurlijk ook niet zo ver rijden.
Ook de parkeerplaats waar onze auto de komende nachten mag logeren vonden we zo. Van daaruit met de "lijn", de stadsbus in België, naar het vliegveld gereden. Hier waren we binnen 10 minuutjes.

Op het vliegveld was het gelukkig lekker rustig en konden we op het gemak naar het vliegtuig verplaatsen. Natuurlijk hebben we weer als kippen zonder koppen rondgelopen en ineens stonden we met onze grote koffers bij de douane in de buurt. Kan ook alleen maar ons gebeuren.. dus weer helemaal terug naar de incheckbalie. Ook hier was het rustig en we waren zo onze koffers kwijt. Weer terug naar de douane. Hier moest ik me handmatig laten fouilleren ivm mijn icd. Ook deden ze een drugsproef. Gelukkig en natuurlijk negatief getest.

Na de douane was het toch echt lunchtijd. Hier in een restaurant gegeten. Stijn en ik frietjes met soort van frikandelballen, Ronny heeft een steak gehad. Over de rekening moeten we maar niet te lang nadenken. Gelukkig is dit de komende weken anders.

Om 17:00 uur zijn we gaan boarden. Blijft toch leuk om te hoe de mensen in de rij staan te wachten, terwijl je ook kunt zitten in alle rust. We hadden fijne plekken met extra veel beenruimte. Oor Ronny, omdat hij geen stoel voor zich had.

De vlucht verliep soepel, met af en toe een hobbeltje onderweg. Het eten was niet slecht, zeker niet voor in een vliegtuig. Rijst met kip tikka massala..
later kregen we. Nog een zakje chips. Gezellig voor bij de film...

Iets voor een uur plaatselijke tijd landen we in Doha. Hier was het al (of nog) 34 graden midden in de nacht. Het was een behoorlijk stuk lopen naar de gate waar we voor de volgende vlucht moesten zijn. Ons vliegtuig vertrok hier om 2:20 en was ook weer netjes op tijd. Ook dit gedeelte verliep soepel. Alledrie hebben we een aantal uurtjes geslapen. Om 15:30 uur plaatselijke tijd zijn we geland.

• 08 Augustus 2017 - 13:38

Pap:

Ja als je op vliegveld gaat eten dan betaal je flink, waarom dat zo is weet ik niet. Gelukkig is dat in Maleisie denk ik anders (als je oplet waar je gaat). Fijn dat je wat hebt kunnen slape nal is dat maaar heel licht. Gelukkig heb je op intercontinentale vluchten genoeg te doen op je scherm.
    Her vandaag (dinsdag) een trieste regenachtige dag en de vooruitzichten van 14 dagen zien er ook niet zo geweldig uit. Op vele dagen gaat het nat worden. Jammer.
    Groetjes en geniet dus van zon en warmte.