Dag 6, vrij 11-8-17, wandelen.. - Reisverslag uit Taman Nesa Jaya, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 6, vrij 11-8-17, wandelen.. - Reisverslag uit Taman Nesa Jaya, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 6, vrij 11-8-17, wandelen..

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

11 Augustus 2017 | Maleisië, Taman Nesa Jaya

Om 9:00 uur opgestaan en gaan ontbijten. Dit was in buffetvorm en had genoeg keus.
We houden ons toch maar bij brood, muesli of omelet. Noodles als ontbijt gaat me toch iets te ver. Ook witte bonen met tomatensaus en worstjes krijg ik toch echt niet weg 's morgens.

Na het ontbijt bij het chaletje liggen lezen, ik kon niet ver weg omdat ik om de 5-10 minuten moest plassen door de medicatie.
Tegen een uur of 12:30 was dat gelukkig over en zijn een stukje gaan wandelen naar een uitzichtspunt. Hier was echter niet veel te zien. De dieren hielden zich verstopt. We hoorden ze wel overal om ons heen.
Via een houten pad naar het restaurant gelopen. Dit was echter toch wat verder dan gedacht en had redelijk wat trapjes erin. Voor mij dus behoorlijk pittig. Gelukkig kon ik mijn eigen tempo bepalen en hoefde ik geen rekening te houden met anderen. Na deze, voor mij pittige, mooie wandeling kwamen we bij het restaurant. Onderweg kwamen we nog een aap tegen die een prullenbak optilde en weer liet vallen omdat er niets inzat. Die beesten zijn behoorlijk sterk.

In het restaurant hebben we geluncht. Ronny en ik een pastagerechten en Stijn had kipnuggets met frietjes.
Helaas duurde het erg lang voordat we het eten hadden en ook nog niet tegelijk allemaal. Ronny had het zijne al op, terwijl Stijn en ik nog niets hadden. Maar dat is hier in Maleisië vrij normaal zijn we inmiddels achter. Het smaakte in ieder geval goed.

Terug bij het chalet hebben we liggen lezen en heb ik wat geslapen, de tocht was toch iets te veel van het goede geweest. Helaas zitten de stoeltjes buiten echt niet lekker, daarom maar op bed gaan liggen.

Na deze powernap hebben we buiten nog een potje Ludo gedaan.
En wat zitten lezen. We kregen nog bezoek van een behoorlijk grote lizzard. Deze zat naast ons huisje te eten. Mooi beest om te zien. Op een gegeven moment begon hij te kokhalzen en spuugde het niet verteerde eten uit. Hij heeft nog een tijdje liggen rusten en ineens was hij weg.

Nadat we ons alledrie gedoucht hadden zijn we met de watertaxi naar de overkant gegaan om iets te eten.
Eerst hebben we wat rondgelopen in het dorpje hier. Hier zag je zeer eenvoudige huisjes met golfplaten daken. De wat luxere gebouwtjes waren hostels. Voor 3-4€ verblijf je hier een nacht. Super als je niet kieskeurig bent.

We hebben in het restaurant "family" gegeten, deze lag op een ponton en werd door vele reizigers aangeraden. Ik miet zeggen dat het ook lekker was. Stijn had sweet-sour chicken, rijst en saté. Ik had fried noodles chicken en saté en Ronny had pataya en saté. Ook hebben we nog alledrie een ijsje na gehad. Na het eten zijn we vanaf het restaurant met de watertaxi terug gegaan naar ons resort. Het was inmiddels pikkedonker en in de verte flitste het wat.

We hebben in de bar/restaurant nog wat gedronken en nog 2 potjes Ludo gedaan. Inmiddels was het flink aan het regenen. Maar dat maakt hier niet uit, want het blijft toch warm. Lange broek of lange mouw heb je hier echt niet nodig. Ook hebben we geen last van muggen tot nu toe.
Om 22:15 lagen we al op bed. Alledrie toch wel moe. Nog even gelezen en toen gaan slapen onder het genot van de tegen op het dak.

Rond een uur of 1:00'werd ik wakker omdat ik moest plassen en het erg warm had. Nog even gelezen en weer beter geslapen. Vlak daarna kwam het bos tot leven. De regen was gestopt en dit moesten de dieren blijkbaar vieren. Wat een kabaal was dat, het leek alsof ons huisje bestormd werd. Gelukkig wel weer snel in slaap gevallen.

We hadden vandaag nog ergens willen gaan zwemmen, maar dit kon alleen maar na een wandeling van 20 minuten of per boot die je dan moest huren. In de rivier bij het resort zelf kon dit niet vanwege de stroming en de vele bootjes.
Het water ziet er hier ook niet aantrekkelijk uit, bruin. Ook zouden er veel bloedzuigers inzitten. We wachten wel met zwemmen totdat we op een van bountyeilanden zijn over een paar dagen.

  • 13 Augustus 2017 - 12:03

    Lex:

    Genieten hoor, maar goed dat je ook je rust neemt.
    Zou daar ook wel willen zijn, maar dan vooral voor het eten. Heerlijk. Fijne tijd, L en M

  • 13 Augustus 2017 - 21:22

    Riet:

    Hoi fam,

    Goed dat jullie op tijd jullie rust nemen,en toch nog zoveel kunnen doen.

    Geniet ze.

  • 15 Augustus 2017 - 12:16

    Pap:

    Ik denk dat de dieren meer jullie hebben bekeken dan andersom en laten we maar hopen dat ze ook gelachen hebben.... Ze zijn niet alleen sterk maar blijkbaar ook kieskeurig.. Hebben ze nergens wat meer confortabele stoeltjes..? Toch weer een tropisch dier gezien.... Ja met zwemmen moet je maar even geduld hebben, maar het is wel een beetje jammer want het is toch wel warm genoeg denk ik. Maar de laatste periode aan het srand kun je dat inhalen.
    Verder geen reactie want ik heb inmiddels dag 9 en mailal binnen. Dan is het net of ik in de toekomst kan kijken.
    papxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

masja

Actief sinds 01 Juli 2017
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7726

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

rouschinMaleisie

Landen bezocht: