Dag 9, maa 14-8-17, spannende autorit - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 9, maa 14-8-17, spannende autorit - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 9, maa 14-8-17, spannende autorit

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

14 Augustus 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Wat heb ik me vannacht beroerd gevoeld. Ik dacht echt dat ik griep kreeg. Niets anders dan hoesten, hoofdpijn en afwisselend koud en warm. Daardoor weinig geslapen, ondanks dat het bed prima ligt.

Vanmorgen rond een uur of 9:30 gaan ontbijten.
Ik durf niet te veel te eten.
Er was volop keus, alleen heel raar geen kaas of vlees voor op het brood. Alleen maar jam. Gelukkig voel ik me wel iets beter.

Na het ontbijt zijn we ons gaan klaarmaken om naar Mossy Forest te gaan. Dit zou een bos zijn dat je het gevoel zou geven alsof je in het landschap van "lord of the rings" rondloopt.

De weg begon goed, maar veranderde op een gegeven moment in een steil, heel smal slingerpad. Als er een tegenligger kwam moest een van de twee de berm in, dit ging echter niet overal, omdat er vaak een diepe greppel langs was of een berg. Ik heb peentjes zitten zweten. We hebben een paar keer op het punt gestaan om om te keren, maar dat ging niet overal en we wilden toch nog even kijken, aangezien er toch auto's van boven kwamen. Onderweg nog een aantal keer gestopt om te genieten van het uitzicht. Je keek uit over velden vol theeplanten. Ook,samen we op een gegeven moment langs een soort huisjes met golfplaten daken, erg armoedig. Ik denk dat hier de mensen wonen die op een thee- of aardbeienplantage werken. We kwamen wel velden vol met theeplanten tegen, maar geen plantage waar we uitleg konden vragen. Wel een aantal aardbeiplantages, maar die hebben we ook in onze achtertuin.

Nadat de weg nog slechter en nog smaller werd en op een geven moment zelfs onverhard zijn we toch maar omgedraaid. Helaas. Ik denk dat je hier echt met een tour naartoe moet gaan. En dan met zo'n jeep mee. Onze auto vond de berg toch ook wat erg steil.
Als je ziet hoe de jeeps van de gidsen hier rijden, houd je je hart vast. Maar goed zij kennen natuurlijk de weg heel goed en die auto's kunnen wel iets hebben.

Na een heftige terugweg kwamen we gelukkig weer veilig beneden. Daar konden we er wel weer om lachen. Je maakt je onderweg vooral zorgen om de auto en het gedoe wat je krijgt als er iets gebeurt.

Onderaan de berg zijn we naar een marktje gegaan. Het bleek een soort van kermis voor kleine kinderen te zijn. Stijn hoefde nergens in, was ook echt voor kleine kinderen. Wel grappig zo tussen allemaal de kraampjes in.

Daar bij een restaurant wat gegeten.
Stijn had, hoe kan het ook anders kip met frietjes. Ronny en ik hadden naanbrood met heel veel knoflook en kip tandoori, deze was heerlijk.
Na het eten nog even in het winkelcentrum rondgelopen, vooral kleren en telefoonhoesjes. Je vraagt je af hoe de winkeltjes hier overleven, ze verkopen allemaal hetzelfde, maar dan ook echt hetzelfde. Terug bij de auto lagen aan de overkant naast de weg een aantal geiten, grappig gezicht.
Daarna terug naar het hotel.

Inmiddels is het weer beginnen te regenen.
Maar het blijft wel redelijk qua temperatuur. Al moet je ' s avonds wel een lange broek en lange mouw aan.

Terug in het hotel ben ik aan mijn blog verder gegaan en hebben de mannen wat liggen lezen en heeft Stijn voor het eerst deze vakantie wat naar YouTube gekeken.

Vandaag is de dochter van een Maleisische sultan met een Nederlander getrouwd. Heel vreemd, maar daar merk en hoor je hier niets van.
Ook vanavond was er niets aan festiviteiten ter ere van het huwelijk.
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Maleisië heeft een stuk of 7 sultans. Om de 5 jaar wordt er een nieuwe koning gekozen, iedere keer weer eentje uit een ander gebied. Ze zouden het hier dan wel druk hebben met alle bruiloften lijkt me.

Vanavond zijn we weer in Tanah Rata gaan eten. Ik had op tripadviser een leuk adresje gevonden. " Sri Brinchang" het klopte we hebben weer heerlijk gegeten. Je kon hier Vanalles krijgen. Van Indiaas tot chinees, van pannenkoeken tot pizza en natuurlijk Maleisisch.
Stijn heeft gebakken rijst met kip gegeten, Ronny en ik hebben een flinke kom noodle soep met kip en groente erin gegeten. Het waren enorme porties, we hebben het alle drie niet opgekregen. Ondanks dat het overheerlijk was. En dat samen incl de drank voor nog geen 10€. Een echte aanrader dus. Voor jong en oud.
Qua entourage was het weer het bekende plastic stoelen en tafels.
Enige minpunt was dat ze het eten voor Stijn vergeten waren en hij dus heel lang moest wachten, maar dat maakten ze goed door hem extra veel te geven, terwijl dit toch echt niet nodig was.
Na het eten heeft Stijn zich nog een frappuccino bij Starbucks gepakt, dit hadden we hem beloofd.
Daar nog even gezeten, vervolgens terug naar het hotel. Hier in de bar wat gedronken, maar op een gegeven moment ergens anders gaan zitten omdat het hier te koud was en er verder geen kip zat.
We vragen ons al een tijdje af waar iedereen uithangt. Het is een mega groot gebouw, maar je ziet nauwelijks mensen, ook weinig personeel. Na weer een potje Ludo zijn we terug naar onze kamer gegaan. Hier nog wat gelezen en toen gaan slapen. Morgen gaan we naar Penang. Maar we hebben de huurauto dus kunnen zelf bepalen hoe laat we gaan. Eerst uitslapen en ontbijten.

• 15 Augustus 2017 - 11:25

Pap:

hoi, omdat we dit verslag wat later krijgen weten we dat je inmiddels opgeknapt bent en gaan we er van uit dat het een kortstondig iets is geweest en niet weer ........ We hebben een heleboel dagen in een keer gekregen omdat je niet een goede verbinding had dus reacties met terugwerkende volgorde en met reacties op mail en foto's die we hebben ontvangen. Waar je nu zit (Penang) ziet er als strandvakantie prima uit en kan het relaxen op deze manier gaan beginnen. Ook Stijn zal wel blij zijn dat hij de zee in kan duiken en zijn onderwatercamera kan gaan uitproberen. hoop dat aan de kant ook kleurrijke vissen zitten. Maar ze zullen ook wel een keer ergens bij rotsen gaan kijken.

Ja het blijft een spannende gebeurtenis als je met een huurauto op moeilijke wegen moet rijden. In spanje in de bergen is dat soms a spannend. En de chauffeur ziet een stuk mnder van de omgeving. Maar je hebt toch weer iets aparts gezien van de wereld, of het nu mee of tegenvalt. Leuk om een inheemse kermis te zien en de locals die plezier hebben met in onze ogen iets heel eenvoudigs. Ja in de cameron highlands kan het inderdaad door de hge liiging fris zijn en regenachtig. Dat hoort er bij. Het huwelijk vd Maleisische miljardair prinses was ook hier op het nieuws, maar hij zal nooit prins worden en zijn kinderen ook niet. Maar misschien vinden ze daar wel iets op, voor geld is in Johor alles te koop. en da weer dat eten he, helpt het niet om van te voren te zeggen alles tegelijk of niet.... of krijg je dan koud eten. wij deden dat ook altijd. Weten inmiddels dat jullie goed zijn aangekomen in Penag en heb je het vele reizen achter je. (hoewel dat natuurlijk ook erg leuk is. liefs pap.

• 15 Augustus 2017 - 11:28

Pap:

hoi
    nog even... geniet van het mooie weer, want hier is het maar niets. Gisteren was het weliswaar warm en hebben mam en ik gebbqd met zijn tweetjes, nadat ik beneden wat geverfd heb. Was lekker . Maar vandaag, zoals ik al mailde regen en donder en 's morgen om 10 uur licht aan om te kunnen lezen.
    xxx