Dag 13 vrij, 18-8-17, Mac Donalds - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu Dag 13 vrij, 18-8-17, Mac Donalds - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van masja rousch - WaarBenJij.nu

Dag 13 vrij, 18-8-17, Mac Donalds

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg masja

18 Augustus 2017 | Maleisië, Kota Bharu

Vannacht redelijk goed geslapen, wel vroeg wakker geworden van de auto's en brommers die achter ons chaletje reden. Het is een smalle weg en toch rijden ze er behoorlijk hard.

Om 8:30 hoorden we steeds harde bonken, toen we gingen kijken bleken het apen te zijn die de kokosnoten uit de bomen haalden. Ze zaten vast aan lange kettingen en moesten van hun baasjes de kokosnoten uit de hoge bomen halen. Knap hoe die beesten dat eruit krijgen, zijn toch behoorlijke gewichten. Je zou er maar een op je kop krijgen.
Eigenlijk ook wel zielig om te zien, maar ja dat is hier hun cultuur. Het was in ieder geval niet voor de toeristen, maar gewoon hun normaal bestaan.

Het ontbijt was op het terras bij het zwembad en de rivier. De omgeving was mooi. Helaas stikte het er van de vliegen, wat de pret wel wat drukte.
Stijn is dan ook al snel gevlucht. Hij werd gek van de vliegen. Het ontbijt was eenvoudig maar genoeg. Brood met jam, hagelslag. Worstjes en een ei als je wilde. Verder koffie, thee en sap. Genoeg dus.

Na het ontbijt zijn we terug naar het chaletje gegaan. Hier wat gelezen en maar eens even bekeken wat er allemaal in de wereld om ons heen gebeurd. Dat had ik beter niet kunnen doen. Het eerste wat ik las was de aanslag in Barcelona. Verschrikkelijk..
Zo'n nieuws hakt er toch wel in, al zitten we gelukkig ver weg.

Het is buiten flink benauwd en vochtig. Straks gaan we Kota Bharu in om te lunchen en wat rond te kijken. We hebben Stijn beloofd om deze vakantie een keer te gaan lunchen bij een Mc Donalds, dat wordt vandaag dus.

We zijn met de taxi naar Kota Bharu gegaan. Ook voor Ronny wat prettiger en wel zo makkelijk. We hebben ons in het centrum laten afzetten. Hier bleek heel veel dicht te zijn, dit omdat het vrijdagmiddag is er dan het grote gebed plaatsvindt tussen 12/00 en 14:30 uur. Zelfs veel eetkraampjes zijn dicht.
Wel was de grote overdekte markt met als zijn geuren en kleuren open.

We hebben even moeten zoeken naar een Mc Donalds, die van op de kaart bleek er niet meer te zijn. Na wat navraag hadden we een nieuw adres gekregen. Ons er maar weer luxe met de taxi naar toe laten brengen. Ik heb hier toch wel erg veel last van de benauwdheid. Of dat komt doordat het hier heel vochtig is of omdat mijn energieleverancier even heel laag is geen idee.
De Mc Donalds lag in een grote shopping mal, met airco. De Mc bleek ook dichtste zijn tot 14:30, daarom maar bij een bakkertje iets kleins gepakt om de eerste honger te stillen. Stijn had croissantjes en Ronny en ik een soort van mini pizza. Deze was trouwens erg lekker. Na deze snelle hap zijn we wat gaan rondlopen en bij een leuke kledingzaak voor mannen beland. Hier hebben vader en zoon zich delfde korte spijkerbroek gekocht en voor Stijn ook nog een chique bloesje. En dit voor nog 30€.
Toen het half drie was konden we eindelijk onze belofte aan Stijn inlossen, maar wat viel dit tegen....
De zooi was niet te eten, kleffe, hele zoute friet en een smaakloze hamburger. Zelfs Stijn vond het niet lekker en liet zijn kipnuggets al snel staan. Het eten van de bakker was vele malen lekkerder. Zonde, maar tja beloofd is beloofd.

Na het eten waren we toch wel gaar en hebben we de taxi terug naar ons huisje gepakt.
De taxi was trouwens een heel oud vehikel, ik stond er versteld van dat dat ding nog reed, maar goed hij heeft ons veilig naar huis gebracht.

Op het resort zijn we bij het zwembad gaan liggen en hebben de mannen nog even in het zwembad gespeeld.
We zijn er niet te lang gebleven, mijn vochttablet begon te werken en ik had het wat benauwd en ben op bed in de airco gaan liggen. De rest heeft buiten zitten lezen.

Nadat we ons gedoucht hadden zijn we weer bij de buurvrouw gaan eten.
Hier kregen we een behoorlijk pittige soep met garnalen en verschillende groenten in.
Verder nog een kippengerecht, rijst, salade en meloen. Het was allemaal weer lekker, maar toch wel pittig. Ik kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen te pittig is.

Na het eten nog even zitten kletsen met andere gasten van het resort, allemaal Nederlands die allemaal dezelfde reis als ons maken.
Verschil zit hem meestal in wijze van vervoer.

Terug bij het huisje op bed liggen lezen, aangezien het zo benauwd bleef.
We zijn op tijd gaan slapen, morgen gaan we weer vroeg op pad.
We vertrekken morgen naar ons laatste verblijf "Coral View" op Perhentian Besut" dit zou een bounty-eiland moeten zijn, ik ben heel benieuwd.

• 20 Augustus 2017 - 17:38

Petra:

Hallo vakantiegangers wat maken jullie toch veel mee. Wij vandaag ook we waren naar Eijsden gefietst naar het kasteel daar een lekker wijntje gedronken en toen naar Mesch voor super lekkere koffie met kruisbessenvlaai. Op de terugweg op de Voerenweg een uitgebroken koe. Wat zijn die toch groot. Ik heb 112 gebeld maar we hebben niet gewacht dat hebben andere mensen gedaan. Het duurde even eer die agent begreep waar we stonden. Ik zei hem ze is nu rustig maar als ze de verkeerde kant op gaat lopen hebben jullie een groot probleem. Ze zullen het wel opgelost hebben. Zo maken wij ook nog eens iets mee. Geniet nog maar van alle lekkers en moois om jullie heen. Liefs uit Maastricht

• 20 Augustus 2017 - 18:10

Marlies:

En dan lees ik Mac Donald in Maleisië. Lijkt me vreemd om in een land met zo'n andere cultuur ineens mac te eten. Gelukkig is het locale voedsel wel lekker

• 20 Augustus 2017 - 18:10

Marlies:

• 20 Augustus 2017 - 19:04

Riet:

Hallo luitjes,

Dus vanaf morgen boutje eten in plaats van mac,
    Lijkt mij heerlijk nu alleen maar strand en zo'n en zee.
    Veel plezier

• 20 Augustus 2017 - 19:05

Riet:

Bounty

• 20 Augustus 2017 - 20:26

Toos:

Hoi allemaal
    Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar alle foto's. Wat zal dat leuk zijn geweest die apen nu maar lekker genieten in het bounty eiland. Vanmorgen met je ouders naar markt in aubel geweest. Vanmiddag kwamen Thei en nel onverwachts en zijn je ouders ook even hoi komen zeggen. Vanavond kwam Martijn en Ilayde eten. Gezellig. Nog even en dan is Job ook weer terug Het vliegt om. Piet is de slaapkamer van ons aan het verven. Ziet er goed uit. Nog twee weken dan krijgen wij ook vakantie. Geniet nog lekker en hopelijk is het op de nieuwe plek minder benauwd weer. Liefs Toos